sábado, 4 de noviembre de 2023

Balones, Gorga i Millena 4/11/2023

A vegades ocorre que, uns per una cosa i altres per una altra, ens quedem sense tropa. Però Toni i Basseta no havien una altra cosa millor que fer d'eixir a descobrir nous paratges.

Eixim d'Ibi a les 8 del matí en direcció a Gorga, on hem parat per a prendre el café de rigor. Després hem seguit per la CV-720 fins a arribar a Balones, on hem aparcat.

Balones és com un gran balcó enfront de la Serrella. No és un poble gran, però tots els seus carrers són costes empinades. Per una d'elles hem arrancat la ruta, passant per l'Església de Sant Francesc d'Assís i eixint del poble per una empinada senda que ens porta a la llometa de les Serretes, on hi ha una creu de pedra i des d'on albirem una vista panoràmica que arriba fins a la Font Roja.

A partir d'allí ja hem agafat una pista pavimentada que va descendint entre bancals d'oliveres i barrancs pels quals no cau ni una gota d'aigua. Trobem uns exemplars molt grans de cirerers de pastor i ens hem menjat un grapat.

La pista ens porta fins a l'entrada de Millena. Ens desviem uns metres per a visitar el safareig, però no té aigua i presenta un estat bastant lamentable. Seguim pel poble i passem al costat del olm monumental que hi ha enfront de l'Església i ens fem la foto de rigor.

Arribem a un bar en el qual mai havíem estat els de la Penya i, la veritat, ha sigut una agradable experiència. Bon servei, bon gènere, bon ambient i gens car, no es pot demanar més.

Seguim la ruta travessant la carretera CV-710 per a prendre una pista que descendeix entre bancals d'oliveres, amb unes vistes que arriben fins al la buitrera d'Alcoi.

A part de trobar un parell de codonyers i de magraners, hem localitzat una olivera (sembla ser que "bimilenaria"), en l'interior de la qual hi ha bancs per a asseure's 6-8 persones.

Mes avant trobem un xicotet monticle amb un Calvari i les seues corresponents estacions de via crucis. Fem una visita i seguim fins a Gorga, els carrers de la qual travessem per a prendre la CV-754 i fer un quilòmetre pel voral fins a prendre un camí a l'esquerra que ens torna a ficar en una zona de cuidats olivars i meravelloses vistes als Frares de Quatretondeta.

La pista ascendeix fins a una casa pairal anomenada "La Pará de Don Paco", on trobem tot tipus d'arbres (kakis, arboços, nispros, vinyes, ametlers, pins, ...).

Finalment, per un xicotet repit, feliços i contents d'haver gaudit de tan agradable matí, arribem on havíem aparcat el cotxe.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.