sábado, 21 de octubre de 2023

Font de la Carrasca, Replana de Castalla i Serra de L'Arguenya 21/10/2023

Hui ha sigut Rafa el que ha proposat una ruta per la zona de La Replana de Castalla que, en principi, semblava bastant assequible.

Hem eixit d'Ibi Rafa, Toni i Basseta, en direcció a Castalla, després per la CV-811 i al final per un camí de terra que ens ha portat al punt d'aparcament, poc abans d'arribar a la Font de la Carrasca.

Una vegada en la Font, hem dubtat a l'hora de prendre el traçat proposat, però finalment hem pres el Camí de la Font de Carrascal en direcció al Mas del Carrascal, que ens ha rebut amb els seus bells arboços jalonant el mur de pedra que l'envolta.

Després hem pujat un poc per a visitar el Pou del Carrascal, una impressionant cava primorosament restaurada per la propietat.

Feia un matí assolellat, però bufava un fort vent que ens refrescava en excés. Però res que els membres d'esta Penya no puguen suportar.

La ruta ha seguit per la Pineda de la Ombría fins a aconseguir el Collado dels Fermoses. Les vistes a la Foia de Castalla son impressionants (Onil, Ibi i Castalla).

Des d'allí, en lloc de seguir la ruta prevista (que no remuntava tant), hem torçat a la dreta per a pujar per l'empinat traçat que ens deixa en el cim de La Replana, on hem parat per a esmorzar. Per cert, hem descobert que Toni es menja els kiwis sense pelar.

Hem trobat a un grup de senderistes que venia des del costat oposat i que ens han dit que hi havia senda per a baixar. Així que, després de l'esmorzar, hem seguit per la senda que discorre per la part superior de L'Arguenya, amb vistes a Villena i Sax per la dreta, i al Cid i el mar per l'esquerra, fins a arribar a les Penyes del Quixal.

En este punt, la serra és travessada per una línia de pals d'alta tensió, sota la qual discorre una empinada senda de baixada en la qual el més fàcil és esvarar o caure.

Una vegada en la part de baix de la serra, ha sigut fàcil prendre algun dels camins que discorren entre els pins i els bancals d'ametlers que ens porta de nou al Mas del Carrascal. Hem trobat una colonia de plantes de Galatella sedifolia (manzanilla de pastor), amb unes boniques flors.

Hem pres una variant diferent per a tornar fins al cotxe sense majors dificultats. Tots hem coincidit que ha sigut una ruta bonica i caldrà repetir-la.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i les fotos en un àlbum de Google Fotos.