martes, 3 de octubre de 2023

Esmorzar a la Font del Teular 30/09/2023

Després d'un llarg període estival d'inactivitat, la Penya necessitava posar-se en marxa, però teníem algunes baixes, per la qual cosa no podíem fer una "arrancadora" tal com Déu mana. Així que ens hem ajuntat Toni, Rafa i Basseta per a començar la temporada i deixarem per a setmanes posteriors la celebració amb la resta de components.

Per a ser la primera no era qüestió de castigar molt les cames. A suggeriment de Toni i Basseta, decidim anar a esmorzar a la Font del Teular, en plena Sierra de Mariola.

Hem eixit d'Ibi a les 8, parant en la "Venta dels Patos" per a prendre un café. Després hem pujat a la Font de Mariola, on hem aparcat per a iniciar la ruta.

Ens hem dirigit pel camí que puja en direcció al Mas del Parral i hem torçat a l'esquerra per a dirigir-nos fins al Càmping de Mariola.

La ruta continua pel Assagador de Santa Bàrbera, una sèrie de pistes forestals en les quals s'aprecia una neteja potent recentment executada. Ens hem topat amb un grup de ciclistes iberuts als quals hem saludat abans de seguir la nostra marxa.

La pista passa al costat del Mas de Mingolet i algun gorg d'aigua, i ens condueix fins a l'Ermita de Santa Bàrbera, situada al costat de la Font del Pla, on també apreciem l'immens xop centenari que li dona ombra.

Seguim per una senda que desemboca a la Font del Teular, de la qual raja una generosa fila d'aigua fresca. És un lloc encantador, amb unes precioses vistes a la localitat de Bocairent. A més, gaudíem d'un matí assolellat, per la qual cosa el paisatge es podia admirar en tota la seua esplendor.

Hem esmorzat a l'ombra, al costat de la font, prenent-nos el nostre temps, com és habitual. Després hem iniciat el retorn prenent la variant de la senda que passa al costat del Mas del Teularet (en ruïnes).

Poc després de passar de nou per l'Ermita, hem torçat a l'esquerra per a passar al costat del Mes de Tollos, en les jardineres del qual hem trobat una preciosa mata de Marialluïsa que ens ha refrescat amb la seua aroma.

Sota un sol de justícia, propi del "Veranillo de San Miguel", hem arribat fins al cotxe donant per acabada la primera caminada de la temporada 2023-2024.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos (totes fetes amb el mòvil i sense editar ni miqueta).