sábado, 30 de octubre de 2021

Carrícola-Otos-Carrícola 30/10/2021

Les prediccions meteorològiques donaven alts percentatges de probabilitat de precipitacions, així que descartem pujar al Benicadell. A més, Rafa no tenia clar que poguérem fer cap caminada, a causa del risc de pluja. Però com no era pla de quedar-se a casa, hem decidit fer una ruta que ens permetera refugi en cas de xàfec.

Ens hem anat de bon matí a Carrícola, on hem deixat el cotxe, prenent la costera que puja a l'Ermita del Crist del Calvari, en direcció al castell. Passem per algun dels monuments que hi ha en el barranc, però ens desviem per una senda a l'esquerra que ens condueix a la pista que recorre tota la falda del Benicadell.

Una vegada en el camí, el passeig és còmode. Les vistes a la Vall d'Albaida i al pantà de Bellús són precioses i no ens cau ni una gota. Passegem enfront de l'impressionant Benicadell, entre romer i petorrera en flor, garroferes (mascles i femelles) i alguns bolets, fins a arribar al depòsit d'aigua d'Otos.

El camí baixa en direcció a Otos, passant per la Nevera de Tormo (S. XVIII), les dimensions del qual no podem contemplar pel fet que una immensa figuera ha crescut dins.

Continuem descendint entre cuidades explotacions de taronges, mandarines i tot tipus de fruiters. Ens desviem a l'esquerra per a visitar una antiga masia, el Mas de Suagres, trobant a la porta a un senyor major, que es va criar allí, que ens compta nostàlgic detalls de la casa i de la vida en ella.

De camí a Otos travessem nombroses plantacions de caquis (Diospyros kaki), amb els arbres a vessar de fruita quasi madura, mentre el camí descendeix fins a la Font de Baix i el safareig que allí trobem, al costat d'uns enormes xops les fulles dels quals estan prenent tons groguencs.

El camí torna a ascendir al costat del barranc fins a deixar-nos en les mateixes escales de l'entrada posterior a Ca les Senyoretes, on hem esmorzat uns bons bocates. Tots coincidim que pot resultar complicat qualificar aquest establiment, especialment pel caràcter peculiar de la cambrera que ens ha atés.

Vagaregem per Otos, comprem uns panquemaos en el forn i seguim la ruta, no sense abans acostar-nos a uns magraners replets de fruits i agafar algunes magranes madures. Passem de nou per la Font de Baix i prenem direcció a Bèlgida per un camí rural que travessa cuidats bancals de fruita, vinya i olivars.

Arribem al que es coneix com a Horta Nova de Bèlgida i torcem per a pujar per un camí al costat del Barranc del Castellet que, de nou entre preciosos ben treballats bancals, puja en direcció a Carrícola, on entrem pel safareig.

Recorrem els escassos carrers de la localitat, contemplant alguna de les creacions artístiques que les decoren, ens fem una foto en la Font dels caragols i arribem al cotxe donant per finalitzat el passeig.

Durant tot el matí hem tingut un cel una mica cobert, però sense amenaça de pluja, algunes ratxes de vent i una agradable temperatura. Ens apuntem la ruta per a repetir-la més endavant.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.