sábado, 24 de octubre de 2020

Racó de Sant Bonaventura i Canalons 24/10/2020

L'obstinació de Basseta a fer rutes "de tardor" ens ha portat als Canalons d'Alcoi, un passeig amb diverses parts diferenciades.

La primera part arranca en Batoi, on deixem el cotxe, baixant fins al llit del riu i entrant en sentit contrari a l'aigua a través d'una senda jalonada de xops preciosos, amb tota la seua fulla groga, passant per davall del Pont de les 7 Llunes, fins a arribar al paratge conegut com a Rincón de Sant Bonaventura., una àrea de pícnic molt ben condicionada on hem esmorzat.

Allí, el llit del riu salta per una sèrie de cascades al costat de dos antics molins que rebien l'aigua a través de sengles séquies. Els raigs del sol a penes arriben i s'agraeix la mànega llarga.

La segona part de la ruta és la transcorre riu amunt a través del paratge que coneixem com Els Canalons. Allí la senda va serpentejant al costat del llit del riu i no sempre és fàcil superar-lo, d'aquí ve que existeixen punts on hi ha fixades unes cadenes que ajuden al caminant.

Quan portem aproximadament la meitat del recorregut, abandonem el llit del riu i girem a la dreta per a pujar per un pedregós camí en direcció al Castell de Barxell, que no visitem. Ja fa calor i tenim ganes d'arribar.

Des de la zona de la Venteta dels Patos, per una senda paral·lela a la carretera, ens dirigim al Racó Paià, que en el seu moment va ser una caserna militar i ara s'ha convertit en gossera. Després passem per les cases del Salt.

Amb un pronunciat descens, la senda ens condueix fins al traçat de l'antic ferrocarril, seguint per un viaducte des del qual s'albira tot el barranc i la muntanya, i per un túnel que ens aboca a l'aparcament en Batoi.

Hui us puc deixar el perfil de la ruta en Wikiloc, però les fotos les pujarà Berna a un àlbum de Google Fotos.