sábado, 17 de octubre de 2020

Hui si, la Buitrera 17/10/2020

Hui buscàvem una ruta tardorenca, una ruta en la qual gaudir dels colors grocs i ocres que van apareixent en l'arbreda de fulla caduca. A més, havíem d'estar a Ibi a una hora prudencial i optem per tornar a intentar la Buitrera.

A les 8,30 arribem a l'aparcament al costat del Preventorio d'Alcoi i immediatament hem iniciat la pujada a l'ermita de Sant Cristóbal, on pensàvem esmorzar. Ens han acompanyat Xeli i Mariu (a lo millor ens deixen de parlar una temporada).

Era una mica prompte, però la taula de pedra habitual baix l'ermita estava lliure i ens hem assegut a gaudir de les viandes, incloent la pericana i la saginosa de Berna (ens està viciant).

Durant l'esmorzar hem començat a albirar esbarts de voltors que volaven sobre el Barranc del Cint i passaven enfront de nosaltres. Un espectacle.

La ruta ha continuat ascendint en direcció a la Buitrera, amb el Barranc del Cint a la dreta. En un moment donat, hem proposat a Berna que ens portara per la senda de l'interior del Barranc, ja que ell va estar fa uns dies recorrent-la.

Per a això hem hagut d'arribar fins al final de la senda i començar a baixar per l'altre vessant de la muntanya, per una sendera empinada, pedregosa i molesta per a alguns i algunes.

La sendera continua per l'interior del Barranc, a través de masses de vegetació típica d'aquestes ombríes, alguna font, alguna séquia i molts bancals abandonats.

En arribar a la carretera, els conductors hem hagut de pujar al Preventorio a recollir els cotxes i baixar per la resta de la quadrilla, amb el temps just per a arribar a menjar amb la família.

Ningú ha gravat la ruta en Wikiloc, per la qual cosa no hi ha perfil. Fotos hi ha un bon grapat en aquest àlbum de Google Fotos