sábado, 6 de junio de 2020

Cova Negra de Biar i Serra de la Fontanella 6/06/2020

La ruta de de hui ha sigut una proposta de Rafa Palacios, que la va trobar en Wikiloc i li va semblar interessant i assequible. No estava equivocat.

A les 7 del matí estàvem tots a casa de Toni (excepte Ramón, que tenia tasques de desinfecció) i hem eixit en direcció a Biar, encara que una mica abans d'arribar ens hem desviat a la dreta per a anar directes al Santuari de la Mare de Deu de Gràcia, on hem aparcat.

La ruta s'inicia pel PRCV-55 Biar-Fontanella-Onil-Biar, prenent el camí asfaltat de Benassat cap al Barranc de la Pineda de Camús , amb vistes al Castell de Biar i passant per les ruïnes del Molí de Comaro.

Creuem el barranc a l'esquerra per a pujar al Area Recreativa de "Lomas de Jara", temporalment tancada.

Pugem per senda fins a enllaçar amb el PRV-55 i ens desviem per a visitar la Cova Negra.

Tornem a la sendera i continuem pujant fins a coronar la Serra de la Fontanella i localitzem un lloc en semisombra ideal per a posar les taules i les cadires per a l'esmorzar. Berna ens te viciads a la pericana i a la saginosa, pero tampoc han faltat els pastissets de boniato de Pastu, ni el carajillo de Toni ni l'herbero de Basseta.

Després pràcticament tot és descens pel Barranc de Casa Marco, el Barranc de la Sàlvia i el Camí de Cosí. Ens despistem una mica, però tornem a la ruta després de trobar a un gos amb aspecte d'haver-se perdut.

Més endavant, en un barranc, ens aconsegueix Angelita, una simpàtica biaruda que ve la Font del Xorro i ens acompanya per la Senda del Herberet fins a reprendre el Corriol dels Molins, on apreciem les ruïnes de diversos molins d'aigua.  La xica s'adelanta i el gos s'en va darrere d'ella.

Després d'una xicoteta costera per la pista asfaltada inicial arribem de nou al Santuari, satisfets per l'entretingut de la ruta, els preciosos paisatges i el bon dia que hem tingut. Caldrà tornar.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos al qual Berna afegirà alguna de les seues.