sábado, 29 de febrero de 2020

Margarida, Beniaia i Racó del Condoig 29/02/2020

Hui ens atrevíem amb una ruta inèdita i amb un restaurant desconegut, però crec que ha valgut la pena arriscar-se.

Erem 5 a les 8 del matí (faltava Ramón, que tenia festa) i hem eixit en direcció a Plans, on hem pres el café de rigor.

Una mica més endavant entràvem en Margarida, el poble on arrancava la ruta, a penes 3 o 4 carrers solitaris, netes, decorades, com només ho saben fer en aquests pobles de l'interior d'Alacant.

La ruta ens porta per un camí en descens fins a creuar el Barranc de l'Encantada, al costat d'una resclosa amb un llac preciós.

Poc més endavant la senda puja per la falta d'una muntanya i entre barrancs, fins a arribar al despoblat morisc de la Queirola, des d'on ja veiem l'inici de la sendera que porta al Racó del Condoig

Però a nosaltres ens interessa més anar fins a Beniaia, passant per la seua font i safareig, on hem reservat taula en "El Llogaret" per a esmorzar. Ens hem assegut en unes taules a l'aire lliure, gaudint d'un sol generós, però que no arribava a molestar.

Ens han atés molt bé, hem menjat i hem begut a un preu molt raonable. Tornarem.

Reprenem la ruta tornant a la Queirola per a prendre la senda que baixa al Racó del Condoig, que està al fons d'un barranc cobert d'abundant vegetació. Gràcies a que s'ha netejat la senda es pot arribar fins allí. És un lloc recòndit, humit, fred, amb l'atractiu de la paret de roca calcària plena de buits i molsa.

Tornem per la mateixa senda i de nou pugem a la Queirola per a tornar pel mateix camí fins a Margarida.

Jo seguisc amb problemes en el meu Wikiloc, però Pastu ha gravat la ruta. Us deixe un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.