sábado, 21 de noviembre de 2020

Fuset, Font del Nano i Font de Gamellons 21/11/2020

Aquest dissabte havíem d'estar de tornada a Ibi a les 14,00 hores, però Basseta havia proposat fer una ruta el punt d'inici de la qual està a una hora amb cotxe. A la vista de la situació, hem optat per fer la ruta prevista, però en una variant una mica més curta (a penes 10 km) i hem aconseguit arribar a Ibi a temps.

Hem eixit a les 8 de casa del Presi en direcció a Ontinyent, per a després buscar una carretera que ens porta direcció a Fontanars dels Alforins, per a desviar-nos per un camí a l'esquerra que puja fins al Camp de Tir del Fuset, en l'aparcament del qual deixem el cotxe.

Per una distracció inicial, hem començat la ruta al revés de com estava previst, però no ha suposat cap problema. La primera part de la ruta ha sigut quasi tota per bosc i ombría, per sendes plenes de mates de pebrella i petorrera en flor, per barrancs amb arboços monumentals, amb amb un ambient bastant fresc malgrat que el cel estava descobert.

Després de creuar el Barranc dels Caragols, el primer punt d'interés ho trobem, després de la Casa de la Seix, a la Font del Nano, de la qual raja un abundant cabal d'aigua que alimenta un reducte d'arbres de fulla caduca i joncs

La ruta continua ascendint entre llentiscles i ginebres, fins a arribar a la Font de Gamellons i la seua àrea recreativa, on hem parat per a esmorzar en una de les taules de pedra. Encara no tocava el sol i feia fresc, però ens hem abrigat i hem donat compte (amb moderació, com va demanar Berna) de les nostres viandes.

Després de l'esmorzar reprenem la ruta, no sense abans fer-nos unes fotos davant de la Font de Gamellons, amb dos preciosos dolls d'aigua que salen d'un mur de pedra calcària que sembla artificial. Una mica més amunt ens sorprén trobar la Casa de Gamellons o Casa dels Enginyers, paratge conegut per la Penya per haver fet diverses caminades des del Refugi de Rita i altres paratges més pròxims a Beneixama, a l'altre vessant de la muntanya.

Amb un agradable sol i bona temperatura, amb vistes al llunyà Benicadell, seguim la ruta pel Camí de Gamellons, una pista que travessa unes zones forestals de bosc baix (fa l'efecte que fa anys hi haguera un incendi), abandonant-la per a agafar una senda que passa pel Corral de Lluch i contínua fins a enllaçar de nou amb una altra pista de terra que arriba fins al Camp de Tir del Fuset.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos. Ademés, tenim un altre àlbum amb les fotos de Sento Berna.