sábado, 18 de enero de 2020

Pujada a la Teixereta 18/01/2020

Hui era un dia assenyalat: després de molts mesos de baixa, el nostre amic Ramón ha tornat a compartir una caminada amb la Penya. La pena és no haver pogut fer-li una rebuda com es mereix (ni Toni ni Rafa ens han acompanyat).

Pel fet que Basseta tenia dinar familiar, hem decidit fer una ruta que ens permetia estar a Ibi a l'hora. Hem pujat a la Teixereta.

Des de l'Ajuntament, a les 8 del matí, hem iniciat la marxa en direcció al primer pont, prenent la senda per la dreta i pujant pels bancals fins a arribar a la dura roca.

En constant ascensió, hem fet una parada en el Descansador (pocs noms tenen tant sentit com aquest). A poc a poc hem arribat fins al Mas de Foiaderetes i, seguint per la pista, al Mas del Serrallo.

Agafant la senda per la dreta, hem pujat una mica més per a arribar fins a les creus de la Teixereta, on està el Belem que munta el Centre Excursionista Amics dels Muntanyes. Allí hem coincidit amb Claudio "Corneta", que pujava a esmorzar.

Des d'allí hi ha unes vistes espectaculars, tant als pobles de la Foia, com a la Valleta de Polop. S'albira el Maigmó, la Penya Migjorn, el Cabeçó d'Or, el Puig Campana, l'Aitana, el Menjador i el Montcabrer.

Hem optat per baixar a esmorzar a les taules de fusta del Mas del Serrallo (o Mes de Tetuan per als alcoians), però feia un aire gèlid que ens ha obligat a buscar refugi al costat d'un dels murs de la casa.

Al llarg de la ruta ens ha cridat l'atenció el color ocre de les baies dels ginebres, en contrast amb el verd de les fulles, així com la floració dels romers.

La tornada fins a Foiaderetes ha sigut per la mateixa pista que de pujada, però des d'allí hem pres el camí que baixa fins a Santa María i després pel Barranc dels Molins, passant pel naixement d'aigua, la Trompa de l'Elefant, el Molí de la Penya, el de la Tia Roseta i el de Llapisera. Una meravella!

En eixir del barranc, hem pres la direcció al Molí de Paper, per a veure com avancen les obres de restauració. Ens ha cridat l'atenció la bona pinta que se li està quedant a aqueixa casona tan emblemàtica per als iberuts. I el llavador, tan bonico com sempre!

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.

AVÍS: S'anuncien nevades per als pròxims dies, així que, probablement, el dissabte que ve ens anirem a l'Aitana a trepitjar-la.