sábado, 4 de enero de 2020

Alcalà de la Jovada i Beniaia 4/01/2020

Aquests dies de festes són estranys i cadascun té les seues prioritats. El divendres van quedar Toni i Rafa per a anar-se de caminada per Agres (alguna foto ens van enviar) i el dissabte quedarem Toni, Basseta i Sento Berna per a fer una nova ruta per la Vall d'Alcalà que no ens ha deixat indiferents.

Per a poder arribar a hora d'esmorzar a Alcalà de la Jovada, hem aparcat el cotxe uns quilòmetres abans d'arribar, iniciant des d'allí la ruta un camí de la Foia de Gràcia, que ix a l'esquerra de la carretera.

Encara no havia pujat el sol prou com per a desfer el gebre i ens hem entretingut una estona fent fotos de les flors i plantes gelades.

Sempre per pista asfaltada, hem anat vorejant la muntanya (just a dalt estan les serres que ens separen de la Vall de Gallinera), passant per successives ruïnes d'alqueries morisques (La Roca, L'Atzuvieta), fins a arribar a Ca Vicent de la Tona, on hem donat compte d'un espectacular esmorzar.

Després de la visita de rigor a la plaça de l'Ajuntament, hem eixit d'Alcalà de la Jovada en direcció a Beniaia, per un camí rural pel qual no ens hem creuat ni un sol cotxe.

Baixant i pujant barrancs, passan per el despoblat morisc de El Benialí, hem arribat a Beniaia, visitant la Font de Beniaia i pujant una empinada senda fins al despoblat de La Queirola, des d'on s'albiren unes impressionants vistes de tota la vall, amb el Benicadell al fons.

Desfent la senda hem tornat a Beniaia i hem recorregut una dels seus pocs carrers, primorosament decorat amb motius nadalencs. Són huit habitants, però tenen el poble molt ben cuidat.

Des d'allí fins on teníem el cotxe hem travessat el llit d'un riuet al Barranc de les Ronxes i després hem hagut de fer un tram camp a través que ens ha retardat una mica, però hem arribat sense major problema. Per a ser la primera eixida de l'any no ha estat gens malament.

Us deixe el
perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos (al qual Berna aportarà alguna de les quals ha fet amb el mòbil).