sábado, 23 de noviembre de 2019

Font Roja a la tardor 23/11/2019

Hui hem posat a prova un dels mantres de la Penya: la Font Roja no decep mai. Ja pots anar vegades, sempre està igual però cada matí és diferent; res canvia, però cada dia ens ofereix una cosa diferent.

Hem eixit d'Ibi a les 8 del matí i hem deixat el cotxe en la Venteta. Feia un matí molt ventós i hem optat per no pujar a la Mamella (el Cabeçó Ras) sinó per la senda de la dreta, per a arribar fins al Serrallo. Des d'allí, passant per la Cava Coloma, per la ombría de la Teixereta, hem arribat a la base del Menejador.

És difícil captar amb la cambra la bellesa de l'entorn, el rugir de les ratxes de vent, els colors de la tardor, l'atmosfera neta que ens permet veure fins al Cap de Santa Pola, etc.

Des d'allí hem seguit per l'esquerra per a baixar per la meravellosa Senda del Menejador fins al Santuari. La pluja caiguda ahir li ha donat al sòl i a la vegetació aqueix típic color i olor a mullat, ha tret el verd virolat a la molsa i ha netejat de pols les fulles dels arbres. Hi ha pocs llocs amb tant d'encant.

En el bar de la Font Roja ens han atés com sempre (és a dir, ni bé ni mal), però mp ens hem quedat amb fam, per descomptat, entre altres coses perquè Pastu havia comprat la seua tradicional dotzena de pastelitos de moniato.

L'única cosa dolenta que té aquesta caminada és que després cal remuntar tot el desnivell per la pista i es fa dur. Abans d'arribar al Serrallo hem torçat a la dret per a baixar fins a la zona de la font i des d'allí, per la pista, hem enllaçat per la mateixa senda per la qual  hem vingut. Les vistes per la dreta a la Valleta de Polop, la Mariola, Montcabrer, ... espectaculars.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos en el qual Pastu afegirà les seues.