sábado, 12 de octubre de 2019

La Teixera i les Caves d'Agres 12/10/2019

Hui ens hem quedat Toni i Basseta llestos per a fer una ruta d'aqueixes que fan afició. Ens hem desplaçat fins a Agres i hem pujat al Santuari, on hem aparcat.

Per la sendera botànica PR-CV-27 i embolicats en la boira hem iniciat un pronunciat ascens entre pinedes, fins que ens hem creuat amb una pista i hem girat a l'esquerra.

Aquesta pista acaba convertida en senda a l'inici de la "teixera", un conjunt de 33 teixos supervivents de l'incendi de 1980, i conviuen en aquesta zona de fort pendent amb aurons, sabines i cirerers de pastor.

La senda no presenta més dificultat que l'escarpat del terreny i el nostre President ha hagut de fer un esforç sobrehumà per a no donar-se la volta.

Després de passar per la teixera, la senda gira a la dreta i puja fins al pic Teix (1264 metres). Des de la caseta de vigilància del pic Teix es pot baixar a veure dos dels exemplars de teix més vells que hi ha en la part alta de la tejera, però hi havia molta boira i no hem baixat.

La pista ens ha conduït al costat de la Cava de l'Habitació i una mica més endavant al refugi, on hem esmorzat  (Toni es va tornar boig en el Consum i ja us podeu imaginar l'àgape).

Després de l'esmorzar hem baixat a la Cava Gran i des d'allí fins a la Cava del Buitre, a través d'un camí en el qual hem trobat bastants bolets. A continuació hem buscat una pista forestal per a acostar-nos fins a la base de la Cava de Don Miguel, un dels nostres llocs emblemàtics.

Des d'allí la volta al Santuari ha sigut tota per pista forestal, gaudint d'unes vistes precioses. Hem descobert una Cava que no coneixíem, la de Joan Despuig, del Segle XVII.

Hem arribat al Santuari i abans de pujar al cotxe ens hem pres una cervesa que feia gust de glòria.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en l'àlbum de Google Fotos.