sábado, 19 de octubre de 2019

Alcalà de la Jovada 19/10/2019

Per fi!

Portàvem ajornant fer la ruta per la Vall d'Alcalá des que ho vam intentar el dia que ens va ploure. Hui estàvem els quatre (Toni, Rafa, Pastu i Basseta) i no volíem deixar-ho per a un altre dia.

Hem eixit d'Ibi a les 7,30 en direcció a Plans, on hem parat per a prendre un café en el bar on es reuneixen tots els caçadors del poble.

Poc després hem arribat a la pista forestal on hem deixat el cotxe, però a la part de dalt, per a allargar més la primera part de la ruta fins al bar i perquè, al tornar, el trobàrem abans.

El primer bar estava tancat i ens hem anat al de la piscina, arribant a les 10 en punt. Hem esmorzat molt bé i a molt bon preu (ens ha convidat Rafa per a celebrar el naixment de Carlota), encara que el servei ha tingut notes peculiars.

Travessant el poble i creuant un pont de pedra, hem eixit a la pista que ascendeix a la muntanya i passa pel despoblat de Saltes (amb vistes al Montcabrer i al Benicadell per un costat, i per un altre a la Serrella), i arriba fins als masos de Capaimona, on ens crida l'atenció la monumental figuera que hi ha al costat d'un dels edificis en ruïnes.

Per una zona de camp arribem de nou a la pista i, amb espectaculars vistes a la serra de la Foradà, seguim en direcció a a el Font del Pouet, encara que atallem per una empinada senda que ens estalvia un parell de quilòmetres de pista.

Jalonen el camí a dreta i esquerra flors de safrà bord, plantes joves de guardalobs i mates de timó i romer florits sobre un mantell d'herba amb un preciós color verd (l'aigua és el que té).

Des de la font, seguim pel camí forestal fins a la pista d'aterratge d'avionetes que hi ha en la part superior de la muntanya, al costat de la Nevera de Dalt (un pou de neu que conserva la coberta) i des d'allí, junt quan apareix el
tossal de Xillibre o Almiserà, a l'entrada de la Vall de Gallinera per l'est, comença la baixada definitiva fins on hem deixat el cotxe.

Baixant per la pista, abans d'arribar a la carretera, trobem de nou a la Foradà, imponent enfront de nosaltres.

Ací us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.