sábado, 23 de diciembre de 2023

ESMORSAR EN RABOSA 23-12-2023

Hui Pastu va proposar que podríem anar a vore l'ametler de Cati, que tots els anys ens rep amb flor en les seues branques i de pas, per què no, esmorzar en Rabosa.

Al final només hem pugut acudir a la cita Toni i Pastu. Hem eixit d'Ibi a les 8 amb direcció a Cati i cuan hem comensat  la ruta, fea a un poc de fred, perquè estem en l'ombra de les muntanyes i es nota la gelor, encara que es preveia un dia assolellat.

Hem iniciat la ruta cap a Rabosa arriban a l'ametler, però enguany no ens rep amb flor, va un poc retardat, però ja despunten les gemmes i possiblement per a la setmana que ve, ja tindrà la floració.

Com sempre, el Presi innova rutes i hem començat una ruta passant pel Castanyer d'Índies, ara despoblat de fulles i després hem passat pel "Pou de Cati." Hem seguit una senda, però ténia un terraplé i no hem pogut continuar per esta, retrocedint i tornant a seguir la ruta normal que passa per l'Ermita.

Conforme anàvem acostant-nos a Rabosa, quasi entrem en pànic, perquè no sabíem si estaria obert o no el Restaurant, perque no véiem ni senderistes, ni ciclistes i ni el fum que veu en la baixada fins a Rabosa, però em  arribat allí  i hem pogut complir amb la segona activitat de la Penya, la “Gastronomica”, amb els seus respectius ous, xulles, creïlles fregides i com no "Cremaet".

Despues, es complix la llei d'esta Penya, "tot el que baixa...... puja", i amb la panxa plena, hem començat el retorn per on el fem habitualment, però novament hem innovat, tornant a baixar a la tolla que sempre hem vist des de la senda habitual, sorprenent-nos que sent les 12 del matí encara encara era un bloc de gel.

Arribant a Cati, ens ha sorprés que corria l'aigua per la canalització construïda des de la font fins a la xarca que existix als voltants d'Hotel i per això hem seguit el seu curs fins a la font, pensant que eixiria aigua, però em arribat al "alcabo", a penes eixia aigua.

Hem acabat la ruta sobre la una i mitja i amb en un dia espectacular, per a tornar quan tota la Penya este al complet.

Les fotos estan penjades en el album de "Google Fotos" y la ruta en el Wikilok