sábado, 11 de febrero de 2023

Esmorzar en Fontanars dels Alforins 11/02/2023

La setmana passada es va comentar que teníem pendent una visita a casa Julio, de Fontanars, i vam decidir que hui ens aniríem allí.

Poc abans de les 8,30 hores ja estàvem a la porta, però ... estava tancat per vacances! No passa res, ens hem anat al restaurant La Cova, en la mateixa cantonada, enfront de l'Església i allí hem pres un café i hem reservat una taula per a esmorzar.

Amb el cel completament encapotat i una temperatura realment baixa, hem iniciat la primera part de la ruta, eixint en direcció a la Rambla de Fontanars (que a penes porta aigua) i continuant pel Camí de Missa (també dit carrer Rei Alfons XIII), fins a arribar a "Ca Ventura", una casona abandonada que sens dubte va viure temps millors.

Continuem per una pista de terra que travessa la Foia de l'Agüela, grans camps de vinya, ametlers i cereal, fins a arribar a "Ca Micó", una altra cada de camp envoltada de vinyes.

El camí empalma amb el Assagador de Guerola i pode després travessa la carretera CV-660 i passa al costat del "El Balcó", una altra gran mansió amb tres edificis de diverses plantes en ruïnes .

Ens desviem del assagador per l'esquerra i ens endinsem en una zona de pins en la qual han dut a terme una bona tala, deixant únicament alguns exemplars. Hem trobat una calera, de les moltes que hi ha documentades i senyalitzades en aquesta zona.

En arribar a la zona del Pla de Mallaura anem girant de nou a l'esquerra per a buscar una senda que passa prop del Camp de Tir i enllaça amb una pista asfaltada que ens porta fins a la carretera de La Rambla (CV-654y torna a creuar la Rambla de Fontanars.

Per la carretera asfaltada entrem al nucli urbà de Fontanars, on trobem una preciosa recol·lectora antiga, construïda en ferro i fusta, que decora una de les entrades al poble.

Hem arribat al bar quan eren les 11 del matí i havíem fet 8 km. L'esmorzar ha estat bé (bocates, plats combinats, dues racions de creïlles fregides, cacauets, carabassa al forn, cremaets, ...). El cambrer, molt peculiar, ens ha explicat el truc per a fer un cremaet de rom deliciós.

Després de l'esmorzar ens hem acostat a la fleca a comprar panquemaos i els hem deixats en el cotxe. La idea era fer una altra ruta circular pel costat oposat, com van fer en el seu moment Toni i Basseta.

Quan encara estàvem prop del poble, Sento s'ha retirat, perquè tenia fred i no estava a gust. Els altres hem pujat fins a una impressionant carrasca situada en un encreuament de senderes i hem acurtat la ruta per a tornar sense tardar molta estona.

El que ha ocorregut és que baixant per la carretera que porta a Beneixama (CV-657), hem passat al costat del celler de Daniel Belda i hem volgut entrar a comprar vi. Estava per allí el propietari i ens han convidat a catar el "Ice Wine" o va vin gelat que fan, amb tota l'explicació del procés de congelació del raïm i el seu posterior processament.

Després de carregar amb unes botelles de vi, havent fet a penes 3,5 km més, hem tornat on ens esperava Sento dins del cotxe i hem donat per acabada la ruta.

Us deixe els perfils de les dues rutes (1ª part i 2ª part) i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.