domingo, 26 de febrero de 2023

Al Benicadell des del Port d'Albaida 25/02/2023

La idea original era pujar al Montcabrer des de Cocentaina, per la ruta de les Huit Piletes, però mentre anàvem de camí ens plantegem fer una altra menys coneguda. Sabíem que hi havia senda des del Port d'Albaida, la busquem en el Wikiloc i vam veure una ruta que semblava assequible.

Aparquem al costat d'un camí de servei de l'autovia, just en el Port d'Albaida i comencem una pujada suau però constant per una senda bastant pedregosa que ens va portar pel Barranc dels Fontanars fins a un pou de neu anomenat Cava de Son Miguel, al costat del qual hi ha les ruïnes del que anomenen el "fals corral de Diego".

Des d'allí agafem el Camí del Corral de Diego, una pista una mica més còmoda de transitar que ens condueix fins a l'inici d'una senda que discorre per la ombría de l'Alt del Morral en direcció al Benicadell.

Des de la senda hi ha unes vistes precioses a tota la ombría del Benicadell en primer pla i a les poblacions de la Vall d'Albaida (Bèlgida, Otos, Beniatjar, Ràfol de Salem, ...), fins al Pantà de Bellús.

Hi ha punts de la senda pels quals dona vertigen passar, perquè el desnivell que tenim a l'esquerra és empinat i rocós, però poc després arribem a la Cava del Benicadell, on ens plantegem esmorzar dau l'avançat de l'hora.

Però si esmorzàvem sabíem que no anàvem a completar la pujada, així que ens hem armat de valor i hem continuat per la senda per a pujar l'últim tram de costera fins a arribar al punt on esmorzem habitualment.

Un any més (i van uns quants), hem localitzat la colònia de narcisos blancs que habita en aquest punt tan inhòspit. Tampoc ha de ser mal lloc perquè visquen els ocells i els rapinyaires que solquen els aires.

Hem tornat pel mateix traçat, més còmode i amb més llum, la qual cosa ens ha permés fer algunes fotos de plantes i flors que anuncien la proximitat de la primavera, amb especial interés per el romer.

Amb les cames bastant carregades hem completat el trajecte i ens hem tornat a Ibi, contents d'haver descobert una interessant ruta al Benicadell que sens dubte repetirem.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos que ha creat Berna amb les seues