sábado, 29 de enero de 2022

Passeig per les caves de Mariola 29/01/2022

Si haguera vingut Ramón podríem dir que hui hauríem fet una caminada perfecta. Al principi, la idea era pujar a Montcabrer, però se'ns ha fet l'hora d'esmorzar i ens faltava molt, així que hem decidit improvisar.

Hem aparcat a la Font de Mariola i, deixant el Castell de Mariola a l'esquerra, ens hem dirigit pel camí del Mas de Mariola en direcció al Mas de Prats, però en un moment donat (potser despistats mirant els globus aerostàtics) ens hem desviat i hem tardat una mica a arribar.

Una vegada allí hem vist que havien unes taules de fusta davall de la immensa carrasca, que feia un sol estupend i que el Montcabrer encara estava lluny, així que ens hem assegut a esmorzar.

Amb la panxa plena no ens abellia grimpar al cim i hem optat per desviar-nos en direcció al Mas de la Foia Ampla pel Barranc de Paradets, seguint per la dreta en direcció a la Cava Arquejada.

Cal salvar un important desnivell, però la senda és còmoda i les vistes al pantà de Bellús són immillorables. Amb això, amb els voltors sobrevolant i una animada xarrada polític-social, quasi sense adonar-nos estàvem al costat de la bella Cava Arquejada.

En lloc de baixar per la pista, que haguera sigut més còmode, hem optat per agafar el Sender Botànic dels Teixos per a anar a la Cava del Buitre passant pel Clot de la Vila; i després a la Cava de Don Miquel, travessant tota la ombría de la serra i amb unes vistes per la dreta a tota la Vallleta d'Agres, Alfafara, Bocairent, ... una meravella. Fins a hem vist un ramat de arruits que s'han espantat en escoltar les nostres veus.

Per a evitar anar per la cresta pedregosa i incomoda, hem baixat per l'Assagador de Mariola i després hem hagut de tornar a pujar per l'Assagador d'Almarx, per a entrar a la Cava de Don Miquel per la part posterior. Aquesta Cava, com sempre, ens impressiona.

Des de la Cava hem agafat la senda que baixa amagada entre carrasques fins a enllaçar amb la pista principal que ens condueix a la Font del Mes de l'Arbre, on ens hem refrescat i omplit les botelles d'aigua.

Des d'allí, per la pista que passa al costat dels antics paellers, amb bastant cansament als peus, hem arribat a l'aparcament. Hem fet una parada a la Font dels Patos per a prendre una cervesa abans de tornar a Ibi.

Encara que de bon matí feia una temperatura bastant baixa, el cel estava ras i a poc a poc el sol ens ha ajudat a entrar en calor. Podem dir que hem tingut un matí estupend.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos (al qual Pastu i Sento afegiran les seues).