jueves, 9 de diciembre de 2021

08-12-2021 IBI - SANT ANTONI - "Bac, Rebac y casi casi Sant Viçent"

Encara que  no fora Disapte, vam proposar fer una ruta este dimecres día de la  Purisima. Rafa y Pastu es van anjuntar y van comentar de anar a Sant Antoni, van  pregutar qui podia anar y casi fem un "completo", pues menos El Presi y Baseta que estaen de viatge, ens vam  apuntar Rafa, Monchi, Berna, Pastu y Mariu.  Aprofitan que era festa,  vam desidir anar a dinar  en les dones, a Beniali, al Restaurat el "Jabali", aon ya vam esmorsar este estiu y mos va agradar el condumio que posaen.

Como voreu, el nom de la ruta, té un afegit que ara despues vols esplicaré.

Pa poder fer la ruta, teniem que dixar un coche en Sant Antoni, i de allí a dinar. Van anar Pastu, Monchi y Berna y van dixar el coche de Berna y despues sen van tornar en el de Pastu.

Les dones van quedar en que Tere pasaría per Rosario y Maje y mos esperaen en Sant Antoni.

A les huit y mitja,  vam inisiar la ruta, pugan per la Senda del Canyo. Al prinsipi, pareixia que faria un día de fret, pero agradable, pues no es veia ningun nugol y el solet s'agraia, pero..... collets, conforme anaem pugan, anaba fen mes aire, mes fret y es veien en el alts, algun que altre nugol.

A mitad de camí, aon parem sempre,  vam  pegar un moset ligeret  i casi mos quedem "polos", fea un fret i  un aire que no mos sentiem ni  les mans ni els peus.

Inisiem de nou la ruta que estaem seguin de Wikilok, aplegan a la desviasio de anar per la senda que va bordejan la serra i a Pastu se li ocurrix la "brillan idea", de fer la ruta per la cresta, perque es un poc mes curta.

Al prinsipi  anaem bé, pero por a poc anaba acabanse la senda i era tot penya, desnivells y un aire que mos tiraba y escomensaen a caure algunes gotetes. Per mol que avasaem, no veiem el final y la Ermita no apareixia. Les gotetes es van convertir en puga i ara vé lo del afegit del nom de la Ruta, "Bac, Rebac y casi un San Viçent", el terreno estaba bañat, costera pac avall, i de cuan en cuan...., asvaro.

Asi vos deixe la proba, del "Bac y del Rebac" y  menos mal que no va aplegar el "San Viçent", perque a Pastu el linchen

Cuan vam arribar a Sant Antoni, ya estaba el coche de apoyo y vam recuperar la calor, perque estaem "gelaets". Una volta vam arribar a Beniali, ya se ens  va olvidar tot y vam pasar una jorná mol agradable.

Asi vos deixe el enllaç de les fotos:  https://photos.google.com/share/AF1QipMwVnsMIngneDELy5xKxHFVv4pqqnoQb4nkh3uKtjfx_1m4ONY_-qOSPPpPeEGbMg

Y la ruta https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/font-roja-per-el-canyo-90108018