sábado, 12 de diciembre de 2020

Sant Antoni, el Puig i els túnels 12/12/2020

No és habitual que ens ajuntem un grup nombrós com hui, que érem 6 (al límit del permés per la normativa antiCovid-19).

Hem aparcat en la zona de la Venda Saltera amb intenció d'entrar pel barranc de la Batalla, pujar al Puig i tornar per l'ermita de Sant Antoni. Feia un parell de setmanes que volíem fer aquesta ruta que havia seleccionat Rafa d'entre les que Pepe Roca té penjades en el seu Wikiloc.

No obstant això, hem decidit fer alguns canvis sobre la marxa, invertint l'ordre i pujant en primer lloc a l'ermita per una senda empinada que ens ha deixat sense aire.

Des de l'ermita, per la pista, hem baixat fins a arribar al carril de servei de l'autovia, creuant-la per un passatge i girant en direcció a la boca dels túnels de l'antic traçat del ferrocarril.

Allí hem esmorzat passant una mica de fred, ja que feia vent i el sol no es decidia a eixir del tot.

Després de l'esmorzar ens hem dirigit a l'entrada de la Urbanització del Estepar, ascendint per una pista asfaltada en direcció al Puig.

La visita a les restes del poblat iber ha sigut molt interessant, però el més impressionant són les vistes que s'albiren (360 graus, d'esquerra a dreta: Barranc del Cint, Montcabrer, castell de Cocentaina, Benicadell, la Serreta, la Serrella, l'Aitana, la Serra dels Plans, la Carrasqueta, el Maigmó i el Menejador).

Hem desfet camí fins a tornar a la boca dels túnels, recorrent tres d'ells, entre el traçat de l'antiga carretera a la dreta i el de l'autovia a l'esquerra, fins a enllaçar amb la senda que ens ha retornat a l'aparcament.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.