sábado, 26 de enero de 2019

Esmorzar en La Menora 26/01/2019

Hui ens ha tocat fer una ruta curta, perquè Basseta arribara a temps de menjar a Ibi. A proposta de Rafa, hem tornat a fer un volt per les cases de camp de la Valleta de Polop, amb l'objectiu d'esmorzar en La Menora.

Hem deixat els cotxes en l'ermita de Polop. El matí era fresc, però un cel ras ens anunciava un dia agradable, com així ha sigut.

Per un xicotet error en l'inici de la ruta, hem optat per fer-la a l'inrevés, és a dir, passar primer per la Casa del Xocolater, per a pujar pels camins que travessen les pinedes i bancals de sembrat, fins a arribar a la zona plana on se situa La Menora, amb unes vistes meravelloses: a l'esquerra podem veure des de la serra d'Onil a Banyeres de Mariola, amb la Creu de la Fenasosa al mig; i a la dreta, la Valleta de Polop, amb la serra de la Font Roja al fons.

En tan perfecta ubicació, l'esmorzar sempre és especial. Ens hem pres el nostre temps per a degustar les viandes, començant pel "sagí" promés per Vicent ("manteca colorá", com diuen els castellans) i acabant amb el carajillo, el torró, el herbero ...

Per a tornar hem baixat pel camí d'accés a la finca, doblegant a la dreta per una senda que travessa un impressionant bosc de carrasques i ens condueix a la casa Don Pedro. I des d'allí fins a l'ermita de Polop ja és un pas.

Si la setmana anunciàvem la jubilació definitiva de la Cànon G16 de Basseta, hui hem estrenat la flamant Lumix DC-TC200, amb la qual esperem immortalitzar tans bons records.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.