sábado, 19 de enero de 2019

Al Pou de Canonge per Catifa 19/01/2019

Vicente Martín ens va prometre la setmana passada que ens portaria a conéixer el Pou de Neu de Canonge, complicat de localitzar si no es coneix el terreny.

Hem deixat el cotxes en el Camp de Tir d'Ibi i de seguida ens hem enfilat pel Barranc de Torretes, passant per l'estació botànica i doblegant a la dreta per la Cova de la Mel, en direcció a les ruïnes de Mas de Catifa, situat en un promontori preciós.

Després de recórrer un tram de camí, ens hem enfilat pel Barranc de la Sevillana, pel que a través d'una senda anem ascendint per antics bancals en terrassa, totalment abandonats i en ombría, fins a arribar a una gran pineda on se situa el Pou del Canonge.

Hem pujat una mica per la falta de la muntanya per a trobar un lloc on esmorzar al sol. Després del "carajillo", pastisets, licors varis i l'amena xarrada, hem pujat fins a arribar a la part superior, on enllacem amb la senda que ve des del Mas del Canyo.

Per a tornar a Torretes no ha sigut necessari baixar per la Penya l'Heura, ja que una mica abans ens hem desviat per a baixar per la serra i travessar pel Pas del Comptador, camp a través, fins a enllaçar amb el mateix camí pel qual hem passat abans, completant el cercle i tornant al Camp de Tir.

Hui hem tingut molt bon dia, fresc, però amb un sol agradable. Ens ha acompanyat María Teresa "Basseta", per la qual cosa érem 6 en el grup (per cert, ha caigut el 50% de l'expedició!). També hem gaudit dels ametlers que comencen a florir

Un lamentable detall: la Cànon G16 de Basseta ha dit prou després de 4 anys de servei impecable. Les pròximes fotos seran preses amb un altre equip ("renovar-se o morir!").

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc gravat per Ramón i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.