sábado, 11 de noviembre de 2017

Cim de la Safor 11/11/2017

Avui era un dia rar. La creuà dels Mossàrabs tenia ocupada a mitja penya, però Toni i Basseta s'han encarregat de deixar el pavelló ben alt (i no és una frase feta).

La primera opció era fer una senda des del Port d'Albaida, però sobre la marxa hem canviat de decisió i ens hem anat a l'Orxa, per a fer una ruta circular de pujada al Cim de la Safor i retorn a l'Orxa.

Quan hem engegat el Wikiloc ens hem adonat del que ens esperava: més de 800 metres de desnivell, doncs el Cim de la Safor està a 1.013 metres d'altura. Ens ho hem pres amb calma i la primera fase de la ruta, per "Les Foies" fins a l'esmorzar en el "Corral de Pere En Jordi", ha sigut suportable, encara que en continu ascens, amb unes vistes espectaculars al Benicadell, a la Vall de Gallinera, al Montgó, ...

El fort ha vingut després, quan hem tingut quasi que escalar fins al cim. Però ha valgut molt la pena, doncs la vista des d'allí és una autèntica passada: Vilallonga, Gandia, Daimús, Bellreguard, el Mondúver,...

Però tot el que es puja cal baixar-ho i ha sigut dur, doncs el terreny era pedregós i empinat. Hem arribat a la Font dels Olbits (un lloc fantàstic per a organitzar una sardinada), i hem decidit baixar fins a l'Orxa pel Camí de Gandía, una pista asfaltada, i no castigar més els genolls.

He agafat la targeta de la càmera de Toni i he descarregat i seleccionat un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos. També us deixe la ruta en Wikiloc.