sábado, 4 de marzo de 2017

La Creu de la Fenasosa 4/03/2017

El pla per a avui era pujar a "La Creu de la Fenasosa", una de les etapes clàssiques de la Penya. Hem quedat Ramón, Toni, Pastu i Basseta en l'Ajuntament (Palacios li l'ha pensat millor, perquè amb la pluja d'ahir temia que hi haguera molt fang, com així ha sigut).

Res més arrancar de la Venteta dels Cuernos hem vist que la Teixereta i el Montcabrer estaven blancs (efecte de la calamarsada o nevada d'ahir). Pel camí hem arribat fins a la casa del Palomaret, per a desviar-nos per la senda a la dreta i baixar fins a la casa Tauenca (en ruïnes, però amb unes vistes magnífiques). Per la senda trobem molts pins partits pel tronc a causa de les nevades del mes passat.

Pel Barranc de Tauenca, trepitjant fang gelat, i troban algunes perdius, hem arribat fins a la carretera CV-803, creuant-la i seguint per una senda fins a trobar la tanca de La Fenasosa al costat d'una pista asfaltada. Allí comença un fort pendent amb la creu al capdamunt com a referència, on ens hem fet la foto de rigor (a 1.153 metres).

A l'hora d'esmorzar m'he adonat que no portava el mòbil en la butxaca. Ramón ha cridat per telèfon i ha respost un xic d'Onil que l'havia trobat i que pensava deixar-ho en la Policia Local (ara sé que es diu Fermín Verdú i vull deixar ací palesa el meu agraïment).

Hem esmorzat en un abric, amb solet molt bo, però res més acabar s'ha notat una baixada de temperatura i ha començat a nevar. Havíem sigut previsors i portàvem "chubasquero" impermeable. Malgrat tot, la volta ha sigut sota la pluja i trepitjant fang (quina raó tenia Palacios).

A causa del contratemps amb el mòbil no us puc deixar la ruta en Wikiloc, però les fotos les he pujat a Google Fotos.