domingo, 6 de noviembre de 2022

La Sarga i Serra dels Plans 06/11/2022

La temporada de caminates ha començat però no sembla que hi haja molts ànims. Hui estàvem únicament Rafa i Basseta, trobant a faltar a la resta de la Penya.

Volíem estar a Ibi a l'hora de dinar, així que hem pensat a fer una ruta de proximitat i no gaire llarga. Al final ha resultat ser el que Pastu diria "ruta de nenazas", però és el que hi ha.

Hem anat fins a La Sarga i aparcat al costat del Mes de la Cova. Des d'allí hem anat, passant pel Mas dels Ginerets, en direcció al Estepar, fins a trobar lel Camí dels Plans, per on hem torçat a la dreta i hem pujat per les cases que hi ha a les faldes de la Serra dels Plans.

Aquelles cases formen part d'un projecte de Colònia Agrícola que es va impulsar a principis de segle XX en tota Espanya amb la finalitat de crear xicotetes explotacions amb les quals cultives camps erms i servir de manteniment a un grup reduït de famílies.

Hem arribat a la casa dels Plans de Dalt, on hem trobat a 4 xiques iberudes esmorzant. Les hem acompanyades a visitar el depòsit voltat d'aigua que hi ha uns metres més amunt i ens hem pres unes fotos.

Elles han continuat la marxa i nosaltres ens hem quedat esmorzant. Després del refrigeri hem seguit en direcció a la casa dels Plans de Baix, torçant a la dreta per a baixar directament de nou al Mas dels Ginerets i des d'allí direcció a La Sarga.

En passar pels cartells informatius de les pintures rupestres, hem vist que arribàvem a hora de fer una visita guiada. Teníem temps i ens hem acostat. Ha valgut la pena, perquè ens han explicat bastants detalls de les pintures.

Després de la visita, hem arribat al cotxe i ens hem tornat a Ibi, on hem arribat a una hora molt decent.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.