domingo, 10 de junio de 2018

Castell de Mariola 9/06/2018

Per uns motius o per uns altres, ens quedem tres per a la ruta del dissabte: Toni, Rafa i Basseta. Vaig proposar anar a Mariola per a completar la recollida de les herbes que necessitem per al herbero i, ja que estàvem, completar una circular pel Castell de Mariola que deixem a mig fer fa unes setmanes (quan l'última sardinada).

Va ser un matí ple d'anècdotes: a Rafa se li va oblidar comprar pa i vam haver d'acostar-nos a Batoy; després va resultar que no havia ficat el companage en la motxilla i ens vam haver d'apanyar amb dues llandes i un fuet. Però gens que el bon humor i el bon temps no puguen guarir

Vam tornar a passar per la Gran Cava de Xàtiva i, més endavant per les ruïnes del que va anar la Cava de l'Alt de la Codolla.

I va haver-hi més històries: va arribar un moment en què la ruta es perdia en ple ascens a l'Alt de la Codolla i vam haver d'avançar a través d'arços i matolls secs, amb Rafa patint a cada pas (portava pantalons curts).

Una vegada en la part alta, en la zona coneguda com Lloma del Cavall, ens vam veure arribar la tempesta de cara i vam haver de traure el chubasquero. Trons i bacs fins que arribem al Castell de Mariola, un lloc amb unes vistes fantàstiques.

La baixada fins a la Font de Mariola ja la vam fer per una còmoda senda i vam tornar al cotxe a través dels rambla que baixa paral·lela a la pista de terra.

A destacar la imponent floració de tot tipus de plantes, especialment la sàlvia.

Rafa va tenir el gust de convidar-nos a un parell de cerveses i unes tapes en la Font dels Patos, amb les que vam ramatar un matí esplèndid.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i dues  àlbums de fotos, separant el de les persones y vistes per una part i les de flors i plantes per l'altra.