sábado, 16 de diciembre de 2017

Aitana 16/12/2017

El pronòstic del temps anunciava un dia fred i assolellat, així que la proposta de Pastu de passejar per l'Aitana ens va semblar perfecta.

A les 8 eixíem d'Ibi en direcció a Alcoleja, per a pujar al Port de Tudons i entrar per una pista a l'esquerra, per sobre de l'antiga caserna de l'exercite dels EUA.

La primera part de la caminada discorre per pista de terra, amb alguns tolls en els quals la poca aigua que s'havia arreplegat estava completament gelada.

En arribar a la Font de l'Arbre, hem pujat per la dreta per a seguir pel camí de l'Aitana, mantenint sempre a la nostra dreta la mola de pedra coronada d'antenes.

Pel camí passem per un parell de xicotets pous de neu i en arribar a la Font de la Forata trobem un tercer.

L'esmorzar ha sigut abundant, per a variar, rematat amb un cafè que Pastu, previsor, havia ficat en un termo.

Després d'esmorzar ens hem acostat fins a la base de roques per la qual es grimpa per a pujar al Passet de la Rabosa. Hem dubtat, però un parell d'excursionistes que baixaven ens han animat. Hem deixat les motxilles allí i ens hem posat a escalar fins a arribar a un estret pas de pedra i creuar a l'altra part de la muntanya, des d'on hi ha unes vistes esplèndides als espectaculars avencs de Partagàs i, al lluny, la costa alacantina.

A la volta hem parat en la Font de la Forata per a fer fotos i a Ramón se li ha ocorregut fer piruetes, amb un resultat una miqueta accidentat.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i una selecció de les fotos en un àlbum de Google Fotos.