sábado, 12 de noviembre de 2016

De Ibi a Sant Antoni, per la senda de les Clapisses (12/11/2016)

Avui hem passat un matí fantàstic. Ens hem ajuntat Pastu, Paula, Presi, Palacios, Ramón i jo amb la idea de pujar per la senda del Canyo i arribar fins a la zona de Sant Antoni d'Alcoi.

Hem eixit a les 8 des de l'Hotel del Joguet, en direcció a la partida de Campos, agafant la "senda de la burra" per a ascendir a la masia del Canyo.

Després hem seguit pel camí que ascendeix per les faldilles del Menejador en direcció a Alcoi i hem parat a esmorzar en un lloc amb unes vistes grandioses sobre Alcoi i tota la seua zona oest.

El menú avui a sigut elecció de Paula i en l'esmorzar hem celebrat el seu aniversari, amb música, cants i balls inclosos. Total, quasi 90 minuts de parada.

Poc més endavant, apareix una senda marcada a la dreta, però no és la bona, cal seguir una mica més en direcció a Alcoi i desviar-se a la dreta per una senda l'entrada de la qual apareix marcada amb dues fites de pedres.

Aquesta senda, que a Alcoi és coneguda com a "Senda dels Clapisses", va vorejant la muntanya i descendint suavamente fins a la zona dels paelleros de Sant Antoni. Les seues vistes a la dreta, sobre La Canal, les explotacions agrícoles, la serra del Carrascal, són una autèntica delícia. A més, avui l'atmosfera estava molt neta i s'albiraven perfectament les antenes de la Sierra Aitana, la zona de la Serrella i, més prop d'Alcoi, la Serreta.

Mariu, Maricarmen i Sergio eren els encarregats de venir a arreplegar-nos, i quan hem arribat ja portaven una hora esperant-nos.

Us deixe la ruta en Wikiloc que ha gravat Ramón (que no s'assembla en res a la que hem fet realment) i l'enllaç a l'àlbum de fotos en Google.