sábado, 6 de abril de 2024

La Sarga, Serra dels Plans i La Carrasqueta 6/04/2024

Uns de viatge, uns altres de trasllat, el cas és que hem quedat Sento, Rafa i Basseta. Rafa va proposar tornar a recórrer una ruta que vam fer fa uns anys, eixint des de La Sarga, pujant la Serra dels Plans, baixant a La Carrasqueta i tornant a La Sarga per una senda que baixa paral·lela a la carretera.

Hem eixit a les 8 i hem aparcat en La Sarga i immediatament hem recorregut el tram de pista asfaltada que puja fins al Mas de la Cova. Des d'allí, el camí segueix per a aproximar-se a l'accés a les pintures rupestres, però nosaltres hem pres un altre camí a la dreta, que ascendeix pel Barranc de la Cova Foradada fins a la casa del Plans de Baix.

El camí continua ascendint a poc a poc entre immensos camps de cultiu, alguns sembrats i a l'espera de l'anhelada pluja. En agafar altura albirem una mar de boira que cobreix tota la zona d'Alcoi, que s'albira al lluny entre la boira.

Fa un dia bo, però el cel està molt térbol per la calitja i no podem gaudir de les magnífiques vistes que té aquesta ruta, així que ens conformem amb prendre fotos de les lleteroles (Euphorbia characias) i dels romers (Salvia rosmarinus).

Finalment, arribem al Turó del Racó de Xomarra, el punt més elevat de la ruta (1.220 metres), des d'on a penes albirem La Torre de les Maçanes (en altres dies des d'allí mateix hem albirat fins al Puig Campana i l'Aitana).

Iniciem el descens en direcció a les antenes, passant per una zona amb algunes mates de coixinet de monja (Erinacea anthyllis) amb una preciosa floració i, en arribar a un pla al costat d'uns pins, hem parat per a esmorzar.

Hem seguit la marxa fins a arribar a les antenes i, poc després, al Pou del Surdo (amb l'hotel tancat, així que no hem pogut prendre'ns una cervesa en aquell balcó incomparable).

Per la senda hem anat baixant fins a la zona del Port de la Carrasqueta que han condicionat amb bancs i jardins, per a gaudi de senderistes, moteros, acampadors, ciclistes i altra gent de mal viure.

Des d'allí, la senda baixa quasi paral·lela a la carretera CV-800, per la qual no paren de pujar i baixar tot tipus de motos. Entre camps de labor, la senda es transforma en camí i arriba fins al mateix punt on hem deixat el cotxe.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.