sábado, 20 de abril de 2024

Circular per la Covalta 20/04/2024

Hem tornat a ajuntar-nos Toni, Rafa i Basseta per a fer una ruta suggerida per Toni i que feia molts anys que la vam fer: la Covalta.

Hem arribat amb cotxe pel port d'Albaida, baixant fins a la rotonda davant d'Atzeneta d'Albaida per a agafar una via de servei i arribar fins a l'alberg de "Cau de la Trompa", on hem aparcat.

Hem pres el Camí de la Covalta, primer per pista i després desaviant-nos per la Senda dels Enginyers que ix a l'esquerra, fins a arribar a l'altura del Pla del Montsó, on la senda torna a girar a l'esquerra per a pujar ha la Foieta dels Carros.

En un principi, la idea era esmorzar allí, però era prompte encara i ens quedava una llarga pujada fins a la creu, així que Basseta va proposar seguir la marxa fins a arribar a la part més elevada de la ruta, per a esmorzar al costat de la Creu de la Covalta

La pista prompte es converteix en empinada i pedregosa senda i la pujada es fa una mica pesada. Coronem en primer lloc el Collado de Santa Ana i la veritat és que a les 11 estàvem en la part més elevada del trajecte.

No feia vent i el sol estava una mica cobert de núvols, així que hem tret la taula i les cadires i hem esmorzat allí mateix, al sol,

Després d'esmorzar hem coronat el vèrtex geodèsic del Cim de la Covalta, amb precioses vistes a Agres i Bocairent, i hem començat el descens per una senda que ens ha conduït fins a una pista de terra, bastant pedregosa, que descendeix empinada per la zona de "Els Bolcadors".

Es nota la falta de pluja en totes les plantes en general i la serra no té el color verd que correspon a aquesta època de l'any. Ens crida l'atenció les poques flors de les estepes (tant les de color rosa com les blanques), que en altres primaveres han inundat de color la serra.

Prenent de nou la pista a l'esquerra, travessem la Ombria del Tormo Gord i per la pista forestal de la Ombría de la Covalta arribem al lloc on hem deixat el cotxe.

Com no era molt tard, a la volta a Ibi hem passat per l'Alqueria i hem parat a prendre una cervesa.

Us deixe el perfil de la ruta en Wikiloc i un grapat de fotos en un àlbum de Google Fotos.